.                                               *  در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید !   فروش و پشتیبانی 0 تا 100 خدمات ما به صورت آنلاین اینترنتی انجام می گردد  *

مشاهده در قالب PDF

تعریف SEO

SEO فرآیند افزایش تعداد و یا کیفیت ترافیک یک سایت از طریق موتورهای جستجو بدون پرداخت هزینه تبلیغاتی و به روش الگوریتمیک می باشد، در مقابل روشی که از طریق پرداخت هزینه این فرآیند را طی می کند SEM (Search Engine Marketing) نام دارد.

حال از خود می پرسید چرا افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو؟، جواب ساده است، چون از این طریق شما می توانید محصولات و خدمات خود را به کسانی که واقعا ً به انها نیاز دارند ارائه دهید.

آیا می دانید... 93 درصد خریداران از طریق موتورهای جستجو سایت های مورد علاقه خود را پیدا می کنند.

58 درصد ترافیک هدفمند اینترنت را موتورهای جستجو باعث می شوند.

و آیا می دانید 90 درصد از کاربران اینترنت از گوگل به عنوان موتور جستجوی خود استفاده می کنند.

و 98 درصد مردم ایران از گوگل به عنوان جستجوگر خود استفاده می کنند.


این آمار ها باعث می شود که شما اهمیت SEO را بهتر درک کنید و بدانید که آینده از آن کسانی است که از اسرار SEO با خبرند.

مطالبی که در این مقاله مشاهده می کنید تنها قسمتی از دنیای شگفت انگیز SEO است که مهمترین آنها نیز می باشد ولی به این نکته نیز دقت کنید که هر کسی که ادعا کند می تواند طی یک هفته بالاترین رتبه ها و بهترین درآمد را کسب کند تصور غلطی از SEO دارد  زیرا SEO نیاز به صبر و گذاشتن زمان دارد اما نتیجه ای که این زمان به عنوان مثال یک ساعت در روز می تواند برای شما داشته باشد باور نکردنی است که کمترین آن ها درآمد 600000 دلار در ماه به صورت اتوماتیک می باشد به این صورت که حتی زمانی که شما در رختخواب خود هستید هم پول به حساب شما واریز می شود. و در آن زمان است که به اصطلاح SEO کارها در وضعیت Auto Pilot قرار می گیرید.

طبق آماری که در نمودارهای بالا از استفاده از گوگل در جهان و ایران مشاهده کردید گوگل هدف اصلی هر SEO کار می باشد.


معرفی متدهای مختلف کار با SEO

برای کار با SEO دو نوع متد وجود دارد متد On Page که به پارامترهای مرتبط با کد وب سایت در ارتباط است و متد Off Page که با روش های بهینه سازی سایت از دید خارجی است.


روش On Page

ابتدا نگاهی کلی به عملیات های مهم روش On Page می اندازیم:



  • عنوان صفحه

  • Header Tag ها

  • Alt Tag ها

  • Meta Tag ها

  • Bolding, italicizing and underlining

  • قرار دادن کلمات کلیدی در محل درست خود


متد Off Page

این متد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که هفتاد درصد از عملیات تاثیر گذار سئو در این متد تعریف می شود.عملیاتی که در این بخش باید مورد بررسی قرار گیرد عملیات زیر می باشد:


  • چه وب سایت هایی به شما لینک داده اند.

  • تعداد لینک هایی که به سایت شما داده شده است.

  • Page Rank سایت هایی که به شما لینک داده اند.

  • عنوان صفحاتی که به شما لینک داده اند.

  • متن لینکی که به شما داده شده است.

  • تعداد و نوع لینک های وب سایتی که به شما لینک داده است.

  • تعداد لینک های خارجی وب سایتی که به شما لینک داده است.

  • IP سایتی که به شما لینک داده است.

نکاتی در رابطه با انتخاب کلمه کلیدی سایت

کلمه کلیدی سایت مهمترین عامل تعیین کننده مکان شما در گوگل می باشد. پس می بایست در انتخاب این کلمه نهایت هوشیاری را بکار برد.

برای انتخاب کلمه باید به این نکات توجه کرد:

کلماتی که تعداد دفعات بیشتری جستجو شده اند و تعداد رقبای بیشتری دارند احتمال موفقیت در آنها برای شروع کار کمتر است. اما شما می توانید از کلمات کلیدی با جستجوی پایین تر ویا کلمات کلیدی با جستجوی بالا اما تعداد رقیب کمتر شروع کنید.برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب حتما از ابزار زیر استفاده کنید:


https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal