.                                               *  در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید !   فروش و پشتیبانی 0 تا 100 خدمات ما به صورت آنلاین اینترنتی انجام می گردد  *

  دوستی وب سایت ها

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

تمامی كسانی كه وارد دنیای تجارت الكترونیك می شوند در ابتدای كار وب سایتی خلق می كنند تا از طریق آن كالاها یا خدمات خود را عرضه كرده به فروش برسانند. تمامی این افراد آرزو دارند كه بازدیدكنندگان سایتشان بیشتر و بیشتر شود تا این مشتریان احتمالی به مشتریان حقیقی تبدیل گردند. روش ها و توصیه های بسیاری مبنی بر این موضوع بیان شده اند و ما قصد داریم یكی از راهكارهای موثر و آسان برای جذب جستجوگران اینترنتی را در این مقاله توضیح دهیم.

راه مورد نظر برقراری لینك های گوناگون با سایت هایی كه مخاطبان مشابه دارند را مبنای كار قرار می دهد. لینك ها ساده ترین و مطمئن ترین مجاریی هستند كه می توانند وب سایت شما را به بقیه بشناسانند در واقع روش كار بدین صورت است كه شما مقالات، نكته ها، كالاها یا خدماتی كه مناسب حال مخاطبانتان است را عرضه می كنید ولی یك سایت دیگر از طریق لینك خود به سایت شما، وب سایتتان را معرفی كرده به كالاها و خدمات شما اشاره می كند و بازدیدكننده خودش را به سوی وب سایت شما هدایت می نماید. این یك توافق دو جانبه است و شما نیز همین كار را برای سایت همكار انجام می دهید. می توانید لیستی با نام «سایت های جالب و سودمند» یا «لینك های مرتبط» را در وب سایت خود بگنجانید كه نام و آدرس سایت هایی كه با شما دوست و همكار هستند را در آن ها می نویسید. در مقابل همان دوستان اینچنین لیستی را در صفحات خود دارند كه آدرس شما نیز میانشان به چشم می خورد. البته در این میان باید احتیاط كنید چرا كه ممكن است بعضی از این لینك های پیشنهادی اصلا قابل دسترسی نباشند و باز نشوند. پس قبل از این كه لینكی را در وب سایتتان بگنجانید صحت و نادرستی آن را بررسی كنید.

حالا سوال اینجاست كه چطور می توانید این «سایت های مكمل» را پیدا كنید؟ كار ساده ایست. موتور جستجوی محبوب شما كه تقریبا همیشه از آن استفاده می كنید، كلید حل این معماست. مثلا فرض كنید كه شما از گوگل بیشتر بهره می گیرید. درنوار جستجوی آن كلمات كلیدی كسب و كار اینترنتی خود را تایپ كنید. با این واژه ها می توان سایت هایی را یافت كه امكان دارد مخاطبان آنها به چنین مفاهیمی تمایل و نیاز داشته باشند. مثلا اگر كارتان در زمینه تولید نرم افزارهای آموزش یك زبان خارجی است و در كنار آن ها كتاب ها، مجلات، سی دی ها، فلش كارت هم عرضه می كنید می توانید عبارت «آموزش زبان» مثلا «اسپانیایی» را جستجو كنید. سایت های دوست و سودرسان از همین طریق پیدا می شوند. اول ۲۰ سایت نخستی كه پیدا كرده اید را بررسی كنید و با فرستادن ایمیل خود را معرفی كنید، كارتان را توضیح دهید و خواسته تان را مطرح نمایید. ممكن است همه آنها تمایل به همكاری نشان ندهند. باز هم جستجو كنید. این وب سایت ها خود با لینك هایی به وب سایت های دیگر مرتبط هستند. با این دوستان احتمالی جدید هم تماس بگیرید.

وقتی كه وب سایت مورد نظرتان را یافتید و او هم درخواست برقراری این ارتباط دوطرفه را پذیرفت، دستپاچه نشوید وفورا كار را شروع نكنید. اگر بازدیدكنندگان ببینند كه لینك مربوطه از سایت شما، آنها را به سایت به درد نخوری رهنمون كرده به طور قطع از صفحات شما رویگردان می شوند و دیگر از آنها بازدید نخواهند كرد. پس ابتدا با صبر و دقت بسیار وب سایت و همكار احتمالی را بررسی نمایید و ببینید كه واقعا می تواند دوست خوبی باشد یا نه.

در ابتدا برای این كه علاقه و حسن نیت خود را نشان دهید، قبل از این كه با یك دوست بالقوه ارتباط برقرار كنید، لینكی به سایت آنها شكل دهید. سپس با آنها تماس بگیرید و دلایل خود را از این كار توضیح دهید. چرا به وب سایتشان علاقه مند شده اید، چرا فكر می كنید كه مخاطبان این دو سایت نیازهای مشتركی دارند و پیشنهاد موثر خود را توضیح داده بگویید كه برای تامین شراكتی نیازهای بازدیدكنندگان چه راه حلی دارید. سپس درباره محل گنجاندن لینك ها صحبت كنید و پیشنهاد خودتان را هم اضافه نمایید. یادتان نرود كه توضیحات اضافی هم در مورد خودتان و سایتتان بدهید چرا كه اگر این كار را نكنید ممكنست لینك شما را پس بفرستند و بگویند كه تمایلی به همكاری ندارند.

برقراری لینك با وب سایت های قدرتمندی كه محتوایی غنی، الگویی كامل و سیستم جستجو و گشت وگذاری جامع و آسان دارند، كار آسان و كم دردسری است ولی سایت هایی هستند كه الگویی پیچیده دارند و فاقد ساختاری مناسب هستند، گشت و گذار و پیدا كردن لینك های گوناگون در آنها دشوارست و محتوایشان به طور منسجم ارائه نشده است. این ها دوستان و همكاران مناسبی نخواهند بود چرا كه بازدیدكننده ارجاعی شما ناخشنود خواهد شد و بازدیدكنندگان آن سایت هم كه با وب سایتی ضعیف روبه رو شده اند، سریع از آن خارج می شوند و به لینك هایش توجهی نخواهند كرد.

پس دقت كنید و هول و دستپاچه نشوید. بدانید كه بدون دوست و تنها ماندن بهتر از داشتن دوست ناباب است و دوست ناباب همنشینش را بدبخت می كند!