.                                               *  در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید !   فروش و پشتیبانی 0 تا 100 خدمات ما به صورت آنلاین اینترنتی انجام می گردد  *

باگ چیست ؟

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

در تعریف باگ (Bug) می‏توان گفت: نوعی اشکال یا اشتباه در اجرای نرم‌افزار که موجب نتایج اشتباه یا اجرا نشدن نرم‌افزار می‏گردد. نسخه های مختلف ویندوز شرکت مایکروسافت سابقه طولانی در داشتن باگ‏های کوچک و بزرگ دارند که در زمان‏های مختلف توسط وصله‏های امنیتی ارائه شده حل شده‏اند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ جدید در صفحه دسکتاپ ویندوز ویستا بپردازیم که حتی پس از عرضه ویندوز 7 نیز حل نشده است و در ویندوز 7 نیز وجود دارد. همچنین در آخرین آپدیت‏های این ویندوزها نیز فکری به حال آن نشده است. لازم به ذکر است با جستجویی که توسط وب سایت ترفندستان صورت گرفت این باگ تاکنون در هیچ سایت خارجی معرفی نشده است و نگارنده این ترفند برای اولین بار این باگ رو کشف نموده است و وب سایت ترفندستان اولین منتشر کننده آن به زبان فارسی است.

برای مشاهده این باگ:
ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ در ویندوز ویستا یا 7 راست کلیک نموده و اطمینان پیدا کنید در منوی View تیک گزینه Auto arrange icons خورده باشد. اگر این طور نیست بر روی آن کلیک کنید تا آیکن‏های صفحه دسکتاپ به صورت اتوماتیک مرتب شود.
حال در میان آیکن‏های موجود در صفحه دسکتاپ بر روی یکی از آیکن‏های موجود راست کلیک کنید و گزینه Cut را انتخاب کنید. دقت کنید آیکن مورد نظر، آخرین آیکن نباشد و ترجیحاً یکی از آیکن‏های میانی باشد. همچنین آیکنی باشد که به آن احتیاج ندارید، چرا که در آخر قصد داریم آن را پاک کنیم.
پس از Cut کردن آیکن موجود در صفحه دسکتاپ، خواهید دید که حال آیکن کمرنگ می‏شود.
اکنون مجدد بر روی همان آیکن راست کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید و پیغام Yes را برای تأیید حذف انتخاب کنید.
اکنون دو اتفاق به طور همزمان رخ می‏دهد. آیکن قبلی حذف می‏شود، در عین حال به طور طبیعی آیکنی جای آن را در صفحه دسکتاپ پر می‏کند. اما با این ویژگی که آیکنی که جای آیکن حذف شده را گرفته است بی‏دلیل کمرنگ شده است. بدون اینکه آن را Cut کرده باشیم. (ترفندستان)
این اشتباهی است که ویندوز مرتکب می‏شود و آیکن جایگزین را بی‏دلیل کمرنگ نمایش می‏دهد.
تنها با Refresh صفحه است که آیکن از حالت کمرنگ خارج می‏شود.