.                                               *  در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید !   فروش و پشتیبانی 0 تا 100 خدمات ما به صورت آنلاین اینترنتی انجام می گردد  *

خانم «کارول بارتز» رئیس جدید یاهو شد

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

خانم کارول بارتز از کهنه سربازان عرصه فناوری که سالهاست در دره سیلیکون ولی، قطب فناوری آمریکا در حال فعالیت است، به عنوان رییس جدید یاهو منصوب شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، بی بی سی و نیویورک تایمز، خانم باترز 60 ساله از جمله چهره های مورد احترام و شناخته شده صنعت آی تی است که به مدت 14 سال رهبری شرکت نرم افزاری Autodesk را بر عهده داشته است.

انتخاب او به عنوان رییس یاهو به دنبال یک جستجوی طولانی برای یافتن جانشینی مناسب به جای جری یانگ یکی از بنیانگذاران و روسای سابق یاهو صورت می گیرد.

جری یانگ در پاییز سال گذشته میلادی و به دنبال انتقادات طولانی و تند از وی در مورد عملکردش مجبور به استعفا شد. در دوره تصدی وی ارزش هر سهم یاهو در بازار سهام آمریکا به 12 درصد سقوط کرد.

وی با پیشنهاد مایکروسافت برای خرید یاهو به ازای 33 دلار برای هر سهم این شرکت هم مخالفت کرد. در آن زمان مایکروسافت حاضر بود برای خرید یاهو در مجموع 47.5 میلیارد دلار بپردازد. اما با مخالفت یاهو و آغاز بحران اقتصادی در غرب شرایط برای یاهو دشوارتر از همیشه است. جالب آنکه یاهو حتی پیشنهاد خرید واحد جستجویش توسط مایکروسافت را نیز رد کرد.

صاحب نظران معتقدند خرید یاهو توسط مایکروسافت اتفاقی است که با حضور یک مدیر جدید در راس شرکت یاهو بالاخره اتفاق می افتد.

اما خانم باترز قبل از پیوستن به Autodesk نه سال از عمرش را در شرکت سان میکروسیستمز گذرانده و پس از اسکات مک نیلی رییس این شرکت به دومین شخصیت تاثیرگذار و کلیدی این شرکت مبدل شده بود.

وی در جدیدترین فهرست مجله فورچون از 50 زن قدرتمند عرصه تجارت حضور داشته و موسسه بارون نیز او را در فهرست 30 تایی قابل احترام ترین مدیران زن عرصه تجارت خود گنجانده است.

ناظران امور امیدوارند که وی قدرت رو به نزول شرکت یاهو را مجددا احیا کند. یکی از مدیران سابق Autodesk در مورد او میگوید: وی همیشه جوهره امور را می بیند و زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد اینکه بقیه در مورد یک مسله خاص چه احساسی دارند، نمی کند. او همیشه دنبال بهترین کار است.

در زمان مدیریت باتز در Autodesk ارزش سهام آن سالانه به طور متوسط 20 درصد افزایش یافت و میزان کل دارایی آن از 285 میلیون دلار در سال 1992 به 1.5 میلیارد دلار در سال 2006 رسید. با این حال برخی نیز نقاط ضعفی برای وی قائلند و می گویند وی علاقه زیادی به جوش دادن توافقات مختلف از نوعی که مایکروسافت و یاهو به دنبال آن بودند ندارد و بیشتر به دنبال ایجاد و ساختن کامل یک واحد تجاری است. همچنین گفته می شود که او در حوزه تجارت های تحت وب و مجازی فاقد آگاهی های کافی است.

علیرغم همه این مسائل برخی ناظران امور منتظرند تا مایکروسافت پس از این تغییر و تحولات مدیریتی مجددا پیشنهاد خرید یاهو را مطرح کند.