.                                               *  در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید !   فروش و پشتیبانی 0 تا 100 خدمات ما به صورت آنلاین اینترنتی انجام می گردد  *

Proliant Gen8،نسل هشتم سرورهای HP

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

سرورهای HP  سری Proliant Gen8

Proliant Gen8 نتیجه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه و ۲ سال برنامه ریزی کمپانی HP می‌باشد که با نام Project Voyager مطرح شده‌است. این پروژه از مجموع بیش از ۹۰۰ اختراع به ثبت رسیده انتخاب، و از معماری سیستم جدیدی که به HP ProActive Insight architecture معروف است، حاصل شده است.

هدف اصلی طراحی نسل هشتم سرورهای ProLiant، مدیریت آسان، افزایش قابل ملاحظه‌ی سرعت IO و میزان پهنای باند می‌باشد.

سرورهای سری Gen8 بسیار هوشمند هستند و تقریبا می‌توانند خودشان را مدیریت کنند.

سرورهای Proliant در ۴ دسته زیر ارائه شده‌اند:

  1. server blades (BL series)
  2. rack-optimized servers (DL series)
  3. tower servers (ML series)
  4. hyperscale servers (SL series)

در تصویر زیر مدل‌هایی که در نسل هشتم، جایگزین نسل قبلی شده‌اند نمایش داده شده‌است.


HP در ساخت سرورهای سری Gen8، بر مقوله کارایی بالا و چابکی تمرکز نموده؛ در ادامه برخی از خصوصیات این سری ذکر شده‌است:

  • عملکرد: ۴ برابر کارایی بیشتر در ماشین‌های مجازی، و ۳۸% سریعتر نسبت به مدل های قبل.
  • سرعت وچابکی: ۹ برابر سریعتر در پیکربندی، و ۳ برابر سریعتر در توسعه.
  • بهینه سازی انرژی به صورت خودکار: این قابلیت به صورت هوشمندانه، استفاده از فضا، قدرت و خنک کنندگی قطعات سرور را به حداکثر می‌رساند.
  • افزایش حجم کار به صورت پویا: سرورهای Gen8 برای استفاده از حافظه‌های SSD بهینه شده‌اند، بدین صورت عملکرد استفاده از این نوع حافظه را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.همچنین تکنولوژی به نام محافظت از داده‌ها در این سری وجود دارد که در نگهداری اطلاعات کمک کرده و زمان UpTime (آپتایم) مداوم را برای کاربران تضمین می‌کند.

مزایای نسل هشتم Proliant بی پایان بوده و بیش از ۱۵۰ نوآوری جدید که ترکیبی از نیازمندی‌های مشتریان می‌باشد، در آن قرار گرفته است. این نوآوری‌ها به طور چشمگیری کارایی را افزایش داده‌است، به مدیران سرور این امکان را می‌دهد که میزان دسترسی به سرور را به حداکثر برسانند و باعث از بین رفتن مشکلات رایج مانند: «ایجاد خطا، در دسترس نبودن سرور و از بین رفتن اطلاعات» شوند. یکی از این نوآوری‌ها Smart Socket نام دارد، سوکت جدیدی از پردازنده‌های Xeon می‌باشد که HP با کمک Intel در ساخت آن همکاری نموده اند.

همچنین این سرورها شامل ویژگی جدیدی به نام Smart Drive می‌باشد، این قابلیت تشخیص اینکه کدام درایو به مشکل خورده است را آسان‌تر می‌سازد. تکنولوژی‌های Smart Socket و Smart Drive دو مشکل مهم دیتاسنترها که یکی ازدسترس خارج شدن سرور و دوم آسیب سخت‌افزاری سرور می‌باشد را به میزان قابل توجهی رفع می‌کند.

Gen8 از نسل بعدی پردازنده‌های چند هسته‌ای Intel Xeon E5 استفاده می‌کند، نتیجه آن افزایش ۲ برابری عملکرد سیستم نسبت به نسل قبلی این پردازنده‌ها می‌باشد. سری Xeon E5-2600 در سرورهای Gen8 دارای ۶,۴,۲ و یا ۸ هسته است.

 

تکنولوژی دیگر این سری Smart Memory می‌باشد که ۲۵ درصد سریعتر از نمونه‌های معمول عمل می‌کند. بعلاوه تا حدودی از ازدست رفتن اطلاعات جلوگیری می‌کند. سرورهای Gen8 هم‌اکنون از DDR3-1866 و DDR3-1866 LRDIMM پشتیبانی می‌کنند.

در این نسل، از PCI-Express 3.0 به همراه Disk Controllerهای جدید که با حافظه‌های SSD وفق داده شده‌اند، استفاده شده‌است.